«Experimental hearts»

Hjertequilt
Bærum Lappelag utlyste denne våren en konkurranse: «Av hjertens lyst». Jeg planla ikke så mye på forhånd, men tok utgangspunkt i fargesirkelen og alle de flotte batikk-stoffene jeg har. Jeg ønsket også å få inn litt strikk. Når jeg jobber med en slik quilt, fester jeg utsnitt av teppet på en isoporplate. Isoporplaten blir plassert et sted i huset hvor jeg til stadighet passerer. Plutselig ser jeg for meg hva som må bli neste skritt, og slik tar teppet form. Etter hvert hadde jeg beveget meg helt bort fra konkurransen og måtte sjekke kriteriene for størrelse osv., men disse var heldigvis meget vide. Ordtakene ble quiltet på engelsk fordi teppet også skal på utstilling i Quilters Connection, Arlington, MA, USA. Jeg vant prisen for «mest nyskapende», en pris jeg likte meget godt fordi jeg ønsket å gå på sidelinjen av det tradisjonelle.
Hjertequiltdetalj

Dette innlegget ble publisert i Quilting. Bokmerk permalenken.

Ett svar til «Experimental hearts»

  1. Isabel sier:

    I was searching for hearts and your quilt came up in Google. It is so beautiful!
    What else is written on it? It is hard to read on the dark image.
    THank you. It’s so cool to be able to tell you this without even knowing you!
    You’re doing great art.
    Isabel

Legg igjen en kommentar

