Høstens aktiviteter

Her har det vært stille lenge. Tiden er blitt brukt til å lage nye modeller, noe jeg kan gjøre under solen. Verre er det å bruke PC’n i solen. Men altså: 

Bilde fra Drammen og Omegn QuiltelagTorsdag 17. august 2006         Drammen og omegn Quiltelag

Dette er en gjeng som trives sammen! Hyggelige folk, god stemning og gode muffins! Sikkert gode andre kaker også, men de fatene var tomme innen jeg rakk en tur bortom kakebuféen. Tusen takk for logopin! Dem samler jeg på, så det satte jeg stor pris på! Takk for meg. Jeg kommer gjerne igjen!

Mandag 28. august 2006         Nordstrand og Bekkelaget Quiltelag. Et av mine egne, lokale lag. Her har jeg med tråden hver gang laget har møte. Jeg har vært medlem i tre år nå og er blitt kjempegodt mottatt i dette laget! Gleder meg til å se dere igjen og fortelle om mine erfaringer fra USA.

Ett av medlemsteppene til Bærum Lappelag 2006Onsdag 30. august 2006. Bærum Lappelag. Min innfallsport til Norsk Quilteverden da jeg flyttet tilbake til Norge i 1996. Her har jeg vært medlem siden mars 1997, har sittet i Styret i tre år og hatt diverse komitéjobber. Dette året er jeg en av tre som er ansvarlig for lagets utlodnings- og medlemstepper. Medlemmene har gjort en så bra innsats at det blir tre tepper i år!

Tirsdag 5. september: Lappetussa, Enebakk. Salg av tråd og 3 timers kurs i frihåndsquilting. Her var jeg i fjor også. En positiv gjeng som har lokaler hvor det er mulig å ta med symaskin på møtene. Gleder meg til å se dere igjen!

Ruth McDowell at QC 200614.-17. september 2006 skal jeg selv på kurs i Sandefjord under Ruth McDowells kyndige instruksjon. Ruth er medlem av samme gruppe som meg i USA, Quilters’ Connection. Jeg snakket med henne under vår utstilling i Watertown. MA i juni i år og gleder meg til å gå på kurs med henne!

Torsdag 21. september 2006 starter et fire ukers kurs i Skedsmo Husflidslags Lappering. Kurset heter ”Nytt fra USA”. Rammen er klar per i dag, men det gjenstår en del arbeid fra min side før vi treffes. Jeg var hos dem våren 2006 også, og her trives jeg godt! På Quilt Market i Minneapolis var det utrolig mye spennende å se, og jeg hadde dere i tankene der jeg gikk fra bod til bod. Jeg tror imidlertid jeg har klart å være flink til å begrense meg til prosjekter relatert til tråd. Jeg har ikke begynt å importere stoff! Selv om det var fristende!

Torsdag 28. september 2006:  Kurs i Skedsmo Husflidslags Lappering

Onsdag 4. oktober 2006:         Fet Quiltelag: Presentasjon av Valdani Tråd

Torsdag 12. oktober 2006:      Kurs i Skedsmo Husflidslags Lappering 

Torsdag 19. oktober 2006:      Kurs i Skedsmo Husflidslags Lappering

Tirsdag 24. oktober 2006:       Kurs hos LappeMakeriet. Påmelding.

Dette innlegget ble publisert i Quilting. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

