Easy Circle Cut

Midi with Easy Circle Cut QuiltEZ quilting har lansert en ny linjal designet av Sharon Hultgren. Denne demonstrerte hun på Quilt Market i Minneapolis i mai. Jeg kjøpte linjalen og har brukt den, og den funker! Du bruker din vanlige 45 mm rotary cutter og kutter lett sirkler fra 2" til 10 ". Men jo større de er, jo lettere. Skal du kutte mange 2-3" sirkler, vil jeg anbefale deg å bruke en 28 mm rotary cutter. Skal du applikere sirkler på et bakstykke med sømmemonnet brettet inn, lager du et sirkelhull i bakstykket som er 1" mindre enn sirkelen. Men du kan også stryke sirklene dine på flisofix og applikere dem med knapphullsting eller sikk-sakk. Løperen på bildet ble frihåndsquiltet på maskin. Jeg holdt meg til den såkalte stipplingen på bakstykket og har quiltet sirklene forskjellig. Noe frihånd sikk-sakk, noe frie sirkler, et hus og min signatur. Her kan du bruke fantasien, og gjøre løperen din høyst personlig! Bildet ble tatt før quiltingen. Teppedyret, Midi, tror dette er enda et teppe til henne. Så feil kan man ta!

(Hvis du vil kjøpe linjalen, selger jeg den på Bare Må Ha Det).

Dette innlegget ble publisert i Quilting. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Easy Circle Cut

  1. cecilie waaler sier:

    Kul hund, en sånn har jeg å!!!

Legg igjen en kommentar

