Årsmøtet i NQF 2008

Aktivitet i butikkenI helgen har vi vært på tidenes største og beste årsmøte! Jeg har hatt butikk der for første gang og hvilken respons! Det beste for meg har jo vært å møte så mange av medlemmene i diverse quiltelag jeg har besøkt med Valdani tråden de siste årene! Folk er jo bare så positive og hyggelige! Og dere er jo også de beste ambassadører! Jeg har nå 171 fargekombinasjoner av den flerfargede quiltetråden. Ta kontakt om dere ønsker besøk i deres quiltelag. Å ha butikk på årsmøtet har vært det største jeg har gjort med min lille butikk så langt. Men det hadde ikke vært mulig uten hjelp fra min flotte medhjelper, Monica, som har stått på fra morgen til kveld. Hun er ikke en quilter, men en scrapper, men har hatt en kometkarriere hva gjelder kunnskap om tråd.

Jeg vet mange av dere ikke fikk rom på Olavsgård. Noen fikk t.o.m. beskjed om at arrangementet var fullt og fikk ikke være med på all moroa. Likevel har jeg stor respekt for Styret i NQF og det arbeid de har gjort! Hvem kunne forutsi at antall deltakelse skulle bli dobbelt så mye som i fjor? Jeg har jobbet mye frem mot å ha butikk i ukesvis. Jeg kan bare forestille meg hvor mye jobb hvert enkelt styremedlem har hatt. Gjennom kommunikasjon med noen av dem vet jeg at det har vært søvnløse netter.

Helgen har bragt mye positivt med seg, men kanskje det største for meg personlig er at min datter, Helene på 19, ble så inspirert. Hun har hatt ME (kronisk utmattelsessyndrom), men har denne samme helgen gjennomført Lightening Process og opplever allerede en ny hverdag. Hun har vært innom årsmøtet hver dag denne helgen, og har spist vesentlig av min fortjeneste ved å handle hos bl.a. Kathrines Quiltestue og Lille Stasjon, men så har hun også produsert både et selvkomponert Ipod-cover og en pompadur i løpet av helgen. Frihåndsquilting har hun bare tatt med seg i prosessen… Men så har vi også en Bernina 440 Aurora med BSR-fot, som jo gjør frihåndsquilting så mye enklere.

Stille før stormen 

Dette innlegget ble publisert i Quilting. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

